Moja Biblia z okienkami

16:38

Kiedyś już pisałam o moich poszukiwaniach odpowiedniej Biblii dla malucha, które zakończyły się fiaskiem. Idealnie ilustrowanej Biblii dla dziecka jeszcze nie znalazłam, ale odkryłam wydanie, które dobrze pasuje dla malucha.

Tak szczerze, to właściwie wypatrzył ją syn na Wrocławskich Targach Dobrych Książek. Na początku nie byłam do niej przekonana, ale dziecko zafascynowało się nią od pierwszego wejrzenia. 

Zacznę od tekstu. Uważam, że autor naprawdę dobrze go opracował. Tekst jest zrozumiały ale nie infantylny, co niestety często się zdarza w religijnych książkach dla dzieci. Archaiczne sformułowania zastąpiono współczesnym językiem. Dodatkowym atutem są sigle, adresy opisywanej historii, tak aby można było łatwo je odnaleźć w klasycznym Piśmie Świętym. Jeśli dziecko zainteresuje się danym fragmentem, można mu doczytać lub dopowiedzieć na podstawie Biblii dla starszego czytelnika. W książce znajdziemy opowieści ze Starego i Nowego Testamentu: stworzenie świata, dzieje Noego, historię Mojżesza, wiarę Daniela, opowieść o proroku Jonaszu, narodziny Jezusa, cuda i przypowieści oraz zmartwychwstanie. 

Każdy fragment jest opatrzony kolorowymi, przejrzystymi ilustracjami z sześcioma okienkami (w sumie 48 okienek), które są uwielbiane przez maluchów. Mój syn ma półtora roku i od kilku miesięcy prawie codziennie do niej zagląda. Solidne wykonanie sprawia, że książka jest jeszcze cała, w przeciwieństwie do innych tego typu, które mieliśmy. Raz wyciągnęłam ją nawet w kościele podczas przedłużających się ogłoszeń. ,,Moja Biblia z okienkami" Jakoba Kramera i Michaela Berghof może stanowić dobry pomysł na prezent np. z okazji roczku lub zbliżającej się Wielkanocy.
Książka została wydana za zgodą Władzy Duchownej.

Może spodoba Ci się również

0 komentarze

Facebook

Instagram