Mama, Tata ... START!

20:36

Co prawda start mam już za sobą ale lubię wracać do tej książki. Podczas pierwszej ciąży przeczytałam osiem książek na ten temat, podczas drugiej wróciłam już tylko do trzech i dodatkowo przeczytałam dwie, których wcześniej nie znałam.
,,Mama, Tata ... START! Poradnik na czas ciąży, porodu i połogu" został napisany przez dwie mamy, Aleksandrę Nitkiewicz i Magdalenę Sawicką, które na co dzień prowadzą Szkołę Rodzenia oraz pomagają małżeństwom w rozpoznawaniu płodności i utrzymania dobrych relacji w związku. To co od pierwszych stron wyróżnia tę książkę od innych poradników dotyczących ciąży to bardzo pozytywne nazewnictwo. Mówi się, że ciąża to nie choroba, a jednocześnie używa słowa ,,ciąży", które ma negatywny wydźwięk. Autorki wolą określenie przy nadziei, z całej książki bije optymizm i spokój. W książce znajdziemy szczegółowe wskazówki, co zrobić, aby poród był pięknym i dobrym doświadczeniem. Autorki skupiają się głównie na porodzie naturalnym, dzielą się swoim doświadczeniem porodów domowych. W opisywanych etapach oprócz informacji medycznych przeczytamy o duchowym ujęciu tego wyjątkowego czasu.

W tym tytule znajdziemy również propozycje ćwiczeń przedporodowych i poporodowych, fazy porodu, wskazówki dla ojca dziecka, opis pielęgnacji dziecka. Książkę kończy wywiad z ekspertem Ewą Janiuk, spis lektur na temat porodu i relacji małżeńsko - rodzinnych oraz zalecenia porodowe WHO dla szpitali i dla rodzących.

Może spodoba Ci się również

0 komentarze

Facebook

Instagram